"Жазда мектеп жасына дейінгі балалардың экологиялық білімі"
"Жазда мектеп жасына дейінгі балалардың экологиялық білімі"
Отанға, туған жерге, туған табиғатқа, адамдарға деген сүйіспеншілікті тек кіші жаста ғана қалыптастыруға болады. Содан кейін дүниетанымын өзгерту, адамның қоршаған ортаға деген көзқарасы мен көзқарасын өзгерту әдеттен тыс қиын. Сондықтан кішкентай тұлғаның экологиялық санасын дер кезінде дамыту өте маңызды.
Мектеп жасына дейінгі балалардың экологиялық тәрбиесінің маңызы зор, өйткені бұл кезеңде бала ең қарқынды рухани және интеллектуалдық даму жолынан өтеді. Мектепке дейінгі балалық шақтың өзіндік құндылығы айқын: баланың өміріндегі алғашқы жеті жыл – бұл оның қарқынды өсуі мен қарқынды дамуы, физикалық және ақыл-ой қабілеттерінің үздіксіз жетілу кезеңі, тұлғаның қалыптасуының бастауы. . Осы кезеңде экологиялық ойлаудың, сананың, экологиялық мәдениеттің негізгі қағидалары қалыптасады.
Дәл осы мектепке дейінгі балалық шақ кезеңінде бала табиғат туралы эмоционалды әсер алады, өмірдің әртүрлі формалары туралы түсініктерін жинақтайды, т.б. ол экологиялық ойлаудың, сананың негізгі қағидаларын қалыптастырады, экологиялық мәдениеттің бастапқы элементтерін қалыптастырады. Мектепке дейінгі балалық шақ - қоршаған әлемге дұрыс қарым-қатынас негіздерін қалыптастырудың шешуші кезеңі. Балабақша - үздіксіз экологиялық білім беру жүйесінің бірінші буыны. Сондықтан мұғалімдердің алдында мектеп жасына дейінгі балаларда экологиялық мәдениеттің негіздерін қалыптастыру міндеті тұр.
Ересек мектеп жасына дейінгі баланың экологиялық тәрбиесін қалыптастыру келесі міндеттерді шешуді көздейді:
- Өсімдіктер мен жануарлар дүниесі туралы түсініктерін кеңейту;
- Табиғат құбылыстарына тән, елеулі белгілерді байқау, талдау, салыстыру, ажырата білу, қарапайым қорытындылар жасау қабілеттерін дамыту;
- Балалардың қоршаған әлемдегі белгілер мен заңдылықтардың өзара байланысы туралы түсініктерін нақтылау;
- Туған жерге деген сүйіспеншілікке және табиғатта өзін дұрыс ұстай білуге тәрбиелеу;
- Ағаштарды, өсімдіктерді қабығы, бұтақтарының орналасуы, жапырақ пішіні, гүлдері, жемістері бойынша ажырата білуге үйрету.
Жаз айларын балабақшада өткізуге қызығушылық таныту үшін жазда балалармен жұмысты қалай құруға болады?
Мұғалім осы мәселелерді шешу үшін әр түрлі формалар мен әдістерді қолдана алады: ең бастысы - балаларды таңғажайып табиғат әлеміне баулу, оның алуан түрлілігін ашу, балаларды қызықтыратын көптеген сұрақтарға жауап беру.
Жұмыстың негізгі формалары балалармен жазда серуендеу, экскурсиялар, викториналар, жазғы күнтізбелік мерекелер, қысқа мерзімді жобалар, экологиялық ойындар, емдік шөптерді жинау, тәжірибелік төсектер мен гүлзарларда жұмыс істеу.
Серуендеуге, экскурсияға белгілі бір талаптар қойылады, оларды сақтау қажет (еріп жүрушілердің саны, уақыты, маршрут, бақыланатын жерде улы өсімдіктердің, саңырауқұлақтардың, жолдардың болуы және т.б.).
Әдістер мен тәсілдер, жазда қолданылатындар - бақылаулар, әңгімелер, егжей-тегжейлі әңгімелер, өлең оқу, жұмбақтарды шешу, қысқа және ұзақ мерзімді және т.б.
Мектеп жасына дейінгі балалардың күнделікті өмірдегі экологиялық тәрбиесі
Күнделікті өмір ұғымы әртүрлі режимдік сәттерде балаларды тәрбиелеу процесін қарастырады. Экологиялық тәрбие тұрғысынан алғанда, балалар үйден шыққан кезде таңертеңгі сағаттардың (таңғы асқа дейін) маңызы зор - бұл табиғат аясындағы іс-шараларды өткізуге ең қолайлы уақыт, іс-шаралар мен түскі ас арасындағы уақыт, түстен кейінгі кешкі уақыт. тағамдар. Соңғы екі кезең сайтта серуендеуге жиі бөлінеді - олар әсіресе балалардың қоршаған ортаның табиғатымен байланысы үшін өте маңызды.
Балалар отты, мыңжапырақ, жолжелкен сияқты өсімдіктермен танысады, қоңыздарды, көбелектерді, бал араларын, құмырсқаларды, құрттарды зерттейді, құстардың сайрағанын естиді. Мұғалім балаларды табиғат тіршілігінің, атап айтқанда өсімдіктердің көрінісін жан-жақты көруге үйретеді. Ол үшін бақылаулар циклі жүргізіліп, көргендерін жүйелеп, жалпылауға мүмкіндік беретін табиғаттың жазғы күнтізбесі құрастырылады.
Балалармен жұмысты осылай құру керек. Бала құмырсқаны, қоңызды, саңырауқұлақты шөпке қызығушылықпен қарауы, бақшаны қызығушылықпен қазып алуы үшін. Мұндай хобби із-түзсіз жойылмайды: ол бұтақты бекерге сындырмайды, араны немесе құмырсқаны бекерге өлтірмейді, құсты қаптамайды. Тәрбиеші жәндіктерді, құрттарды бақылауды ұйымдастыра отырып, балаларды қорқыныш, жиіркеніш сезімдерін жеңуге үйретеді.
Экскурсиялар, жаяу серуендеу кезінде таныс өсімдіктердің емдік қасиеттері туралы айтуға болады, мысалы, жолжелкен, ана мен өгей ана, тал шайы, беде және т.б., олардан шай, инфузия, сироп, май, ұнтақ алынады. .
Балалармен табиғатқа экскурсиялар оларға гүлдердің, шөптердің, күзгі жапырақтардың әсемдігі мен хош иісі туралы, құстардың әр түрлі дауысты әндері туралы, таңғажайып пішіні туралы теңдесі жоқ жанды және жарқын әсер қалдырады. ақ кумулус бұлттары, күн сәулесінде жарқыраған изумруд жаңбыр тамшылары және т.б.
Тікелей бақылаулар өсімдіктер мен жәндіктердің дамуын елестетуге, табиғаттағы үйлесімділікті көруге мүмкіндік береді.
Бақылау кезінде мұғалім балаларды туған жерінің, өлкесінің табиғи бұрыштарының әсемдігін көруге үйретуі керек, сонда олар гүлдердің, балалық шақтың, Отанның хош иісін өмір бойы есте сақтайды. Сабақ барысында туған табиғатты қорғау, оған қамқорлық жасау керектігін үнемі еске салып отыру қажет, өйткені экологиялық тәрбиенің негіздері ерте жастан қалыптасады.
Жүйелі түрде күнделікті өмірде ауа-райын бақылау жүргізіледі, - айына бір апта балалар күн сайын аспанға қарайды, жауын-шашынның мөлшерін, желдің болуын немесе болмауын нақтылайды, жылу мен суықтың дәрежесі киіміне қарай анықталады.
Қоршаған ортаны бақылауды дұрыс басшылыққа ала отырып, бала ненің жақсы, ненің жаман екенін түсіне бастайды; жақсылық пен жамандықты шын жүректен сезінеді; әдемі және ұсқынсыз сезінуге үйренеді.
Қазір балалармен қандай экологиялық ойындар өткізуге болады?
Жазғы жедел жәрдем
◈ Серуендеу кезінде ауырған жерлерді байқау керек. Сынған жіп? Тоқта! Оны емдеп, байлап қою керек. Ал егер құмырсқа ұясы жойылса ше? Не істеуге болады? Шынында да, құмырсқалар илеуінде кішкентай балалар бар. В.Бианкидің "Құмырсқа үйге қалай асығады" ертегісін еске түсірейік. Құмырсқалардың жұмысын бақылайық.
◈ Серуен соңында қорытындылаймыз — бүгін кімге көмектестік? Бізге кім рахмет айтады?
◈ "Пайдалы істер күнтізбесі" басталды, біз оны суреттермен толтырамыз - әдемі сәттерді еске түсіру: гүлдер шалғыны, әдемі көбелек, таңқаларлық бұтақ және т.б. Онда біз қатысқан оқиғалардың эскизін саламыз, әңгімелер, ертегілер ойлап табамыз.
◈ Жедел жәрдемнің Қызыл кітабын бастаңыз. Қызықты сәттерді суретке түсіріңіз. Жаздың соңында фотосуреттер, суреттер көрмесін жасайық.
◈ Салыстыру әдісінің маңыздылығын есте сақтайық! Өзіңізді үнемі табиғатпен салыстырыңыз: біз зардап шегеміз — және ол зардап шегеді, біз қуанамыз — және ол қуанады. Жануарлар көңілді және қайғылы. Олар да бір-біріне көмектесе алады. Балаңызды өзін қайың, ән салатын құс, сынған гүл, төңкерілген қате, қоқыспен шашылған топырақ және т.б. елестетуге шақырыңыз.