Балаларды мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыруға тәрбиелеу » №27 бөбекжай-бақшасы
Государственное коммунальное казенное предприятие
«Ясли-сад №27»
отдела образования города Тараз
управления образования акимата Жамбылской области
Приемная
+7(7262) 43-67-33
Бухгалтерия
+7(7262) 43-67-33
Версия для
слабовидящих
» » Балаларды мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыруға тәрбиелеу
05
июнь
2023

Балаларды мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыруға тәрбиелеу

Әдетте, мектепке дейінгі жастағы тыныш және белсенді бала бір жерде отыра алмайды, ал анасы оның шаштарын тарайды немесе тырнақтарын алады, шашты жуғанды ұнатпайды, ересектерге бірнеше рет ескерткеннен кейін тістерін асықпай жуады. Балаға таңертең ерте тұрып, балабақшаға бару өздігінен киіну қаншалықты қиын. Біз нені кию керектігін, не үшін, түймелерді өткізу, шұлықтарды кию, бауды байлау және т.б. есте ұстауымыз керек. Бала күш салғысы келмейтін, өзін-өзі тәрбиелеу үшін әрекеттерді анасына немесе әкесіне тапсырады. Ата-аналардың өздері, егер бала аздап қиналса, көмекке келуге асығады. Әрине, ананың баланы жуындыруы, оны киіндіруі, баланы жай және ыңғайсыз етіп күткеннен гөрі, анағұрлым оңай және тезірек. Сонымен бірге, осылайша баланың бойында пассивті позицияны қалыптастыратынын, оның тәуелсіздігі мен мәдени-гигиеналық дағдыларын дамытуға кедергі келтіретінін түсіну керек. Сондықтан бала балабақшаға келеді және шыдай алмайды, тәрбиешілерден көмек сұрайды: «түймесін ағыту», «бауын байлау», «көйлегін ауыстыру». Сондықтан бала үшін барлығын жасаудан гөрі, үйдегі жағдай балада мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру үшін қолайлы екендігіне көз жеткізіңіз. Баланы осы немесе басқа әрекетті дағдылар қалыптасқанша үнемі қайталаңыз.

Бала мектеп жасына дейінгі әртүрлі жас кезеңдерінде не істей алады?

Біріншіден, біз мектепке дейінгі балада баланың басшылыққа алатын мәдени-гигиеналық дағдыларын қалыптастыру дәйектілігін білеміз. Осылайша, өмірдің екінші жылында балалар қолдарын ағынды сулардың астына шығарып, сабынмен жуып, сүлгімен сүртіп, шыныаяқтан ішіп, қасықпен жеуге, майлық, қол орамалмен сүртінуге және т.б. үйренеді. Үш жастағы балалар өздігінен және ұқыпты тамақтануы керек, тамақты мұқият шайнап, қасықты дұрыс ұстауы керек, жуудан бұрын жеңдерін өз бетінше түріп, сабынды қолданып, жуып, бетін сүлгімен сүртуі керек. Мектеп жасына дейінгі жас балаларды ас құралдарын (қасық, шанышқы, пышақ), салфетканы қолдануға, тамақ ішкеннен кейін абайлап тамақтануға, тістерін дұрыс жууға, шашын тарауға, жеке гигиена құралдарын пайдалану ережелерін сақтауға үйрету керек. Мектеп жасына дейінгі ересек балалар жеке гигиенаны өз бетінше басқара алады, дастарқан басында мәдени жүріс-тұрыс және т.б.

Баланы өзін-өзі күту кезінде өзін-өзі күтуге қалай ынталандыру керек?

Балаға қамқорлық жасаудың белсенді ұйымдастырылуы мен дербес іс-әрекеттері негізінен гигиеналық процедуралар үшін қолайлы жағдай жасауды қолдайды. Сондықтан, балаға жайлылықты қамтамасыз ету үшін ванна бөлмесінде оған барлық қажетті жағдайларды жасаңыз, атап айтқанда:

- баланың биіктігіне орай сүлгі ілгегін бекітіңіз;

- балаға қолын кранға тигізуге ыңғайлы болатын ыдыс жуатын орынның жанына төмен орындық қойыңыз;  - ұстағышты ваннаның үстіндегі қабырғаға, бала жуыну кезінде, аяқтарын жуғанда, гигиеналық душ қабылдағанда екі қолымен ұстай алатындай етіп бекітіңіз;

- Бала сырғып кетпес үшін ваннаның жанына төсеніш қойыңыз.

Балаңыздың жеке гигиеналық заттарын: сүлгілерді, шашты тарауға арналған тарақты, тіс щеткасын, балаларға арналған сабын, жуғыш зат және басқаларын міндетті түрде сатып алыңыз. Балаңызға оларды дүкенде таңдау мүмкіндігін беріңіз. Әдетте балалар жарқын түстердің аксессуарларын, қызықты үлгілері немесе сүйікті кейіпкерлерінің немесе мультфильмдерінің суреттерін ұнатады. Баланың жеке гигиеналық заттарын оның жас ерекшеліктері мен антропометриялық ерекшеліктерін ескере отырып таңдап алу керек. Сабынның мөлшері баланың қолының мөлшеріне сәйкес келуі керек, сүлгіде ілмек болуы керек, бала оны бір қимылмен ұстап, іліп қою керек, тіс щеткасына арналған стақандар тұрақты, ыңғайлы және қауіпсіз болуы керек; баланың нәзік терісіне зақым келтірмеу үшін тарақты өткір тістерсіз таңдау керек.

Баланы дәлдікке үйреткенде ата-аналар нені есте ұстауы керек?

Балада айқын мәдени және гигиеналық дағдыларды дамыту бойынша жұмыс кезінде бірнеше маңызды ережелерді есте сақтаңыз:

- ересектердің асығыс және шыдамсыздығы баланың бастамасын, тәуелсіз болуға деген ұмтылысын бұзады;

- баламен қарым-қатынас барысында тазалыққа, ұқыптылыққа позитивті көзқарасын білдіру;

- күн тәртібі сәттерін қызықты ұйымдастырыңыз, сонда бала белгілі бір әрекеттерді өз еркімен орындайды. Гигиеналық процедуралар кезінде, айталық, балаңызға қысқа дидактикалық өлеңдер айтыңыз, ваннаға балаңыздың сүйікті ойыншығын алып жүріңіз, ол «ұқыпты болғысы келеді»;

- балаларға тәуелсіздіктің кез-келген көріністерін, тіпті ең қолайсыздығын қолдауға;

- ешқандай жағдайда баланы сынға алмаңыз, тек мақтаңыз;

- Баланы қандай да бір гигиеналық процедураны өз бетінше орындауға үйренсе де, оны қараусыз қалдырмаңыз.

- Баладан бәрін бірден үйренеді деп күтпеңіз.

Үш жасында ол ересек адам жанында тұрғанда ғана бетін жуады.

Төрт жасында ол дәл осылай жасайды, егер әр адам тістерін жуып отыру керек екенін есіне салсаңыз. Сонымен қатар, бала сізден әрекеттің дұрыстығы үшін мадақтауды күтеді. Мақтауды алуға деген ұмтылыс дәл мектеп жасына дейінгі баланы өзін-өзі күтуге ынталандырады. Сонда ғана, балаңыз әр әрекеттің артында қандай-да бір ереже бар екенін біліп, белгілі бір норманы біліп алғаннан кейін, ол ваннаға өздігінен барады, өйткені ол ұқыпты және денесін таза ұстау қажеттілігін сезінеді.

Сондықтан, балада кез-келген тұрақты мәдени және гигиеналық дағдыларды қалыптастыру үшін сізге ұзақ уақыт пен шыдамдылық қажет емес, сонымен қатар белгілі бір гигиеналық процедураларды тәуелсіз түрде жүзеге асырған кезде баланың жағымды эмоцияларына қолдау қажет. Әрине, ата-аналар - балаңызға жақсы үлгі болыңыздар!


Прокомментировать
Введите код с картинки:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив